Om att avvika från plan

Igår mötte jag upp mannen och lilleman (stortjejen är på landet) efter jobbet för att köpa jeans. Sedan skulle jag köra backintervaller enligt plan, men kom hem hungrig, opeppad och lite skakis. Så det slutade med havregrynsgröt och mackor till middag och sedan godis framför Tarzanfilmen i soffan. Ett val som jag gjorde, men som jag kanske ångrade lite efteråt. Kanske främst för att jag har en plan och jag gillar inte att avvika från den. Okej om man är sjuk eller får förhinder. Men att bara slösa bort ett löppass i soffan känns sådär, framförallt när jag faktiskt hade kunnat få båda. Lite girig är jag allt. Men ett beslut är ett beslut och jag hade inga problem att njuta i soffan. Mmm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0