Intervaller

Igår. Efter den här frukosten, med Leva-bröd från Pågen som jag testar via Buzzador, blev det lunchintervaller. Alltså det var så skönt, härligt och döjobbigt. Och efteråt var jag vara så tacksam att ha kört ett pass. Att jag eftersvettades floder när jag skulle tillbaka till kontoret förtäljer inte sagan..

Löpning 1 km (10,3 km/h)
Intervaller 10x200 meter (varannan 16,1 km/h och varannan 15,1 km/h) med 100 meters gåvila (5,1 km/h) emellan.
Löpning 1 km (10,3 km/h)
Totalt 5 km, 29.27
Nedvarvningsgång ca fem minuter

Jag känner att den sista kilometern löpning inte är lika jobbig som den varit tidigare och intervallerna flyter på bra. Jag ska försöka öka så jag åtminstone kör två snabbare intervaller på rad. Och sedan tre..och sedan alla lite snabbare! Jag längtar redan till nästa intervallpass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0