14 kilometer

I fredags var det dags för ett långpass igen. Planen var 14 kilometer och så blev det. Känslan var långt bättre än förra veckans långpass. Tills jag nådde kring milen. Då blev det riktigt tungt och gick segt framåt. När jag sedan nådde den första av tre-fyra monsterbackar tog jag totalslut i benen. Den känslan har jag nog inte varit med om tidigare. Musklerna liksom slutade svara. Det var nästan lite läskigt och tempot var inget att skryta om. Men, jag var fast besluten om att inte gå för allt i världen så jag sprang på men det gick inte snabbt. Men hem kom jag och 14 kilometer löptes på 1.26.40. Helt ok med tanke på känslan de sista två kilometerna. Men sedan blossade mitt skavsår upp igen så i lördags och igår har jag haft så ont att det varit helt galet. Jag har stapplat fram med en ballongfot. Idag har det dock varit bättre, skönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0