Tung långlöpning

Gårdagens långlöp. Jag vaknade med huvudvärk och kände att ta ut sig med träning egentligen inte var ett bra alternativ. Men mitt inbokade långpass var just inbokat och jag kände inte för att skjuta på det. Så jag sprang iväg. Med så nedrans tunga ben från första löpsteget. Det gick lite upp och ner och ibland hade jag små korta flow. Med fokus på korta. Den sista biten var bara överjädrig och jag mådde dåligt, hade förfärligt tunga ben och bara längtade till allt som inte hade med löpning att göra. Och när jag kom i mål var jag tvungen att sätta mig eftersom jag knappt kunde stå. Fy för denna känsla. Men med gårdagens vilja var jag så galet nöjd. Jag gjorde det! Och tiden? Jag väntade mig det värsta och sprang in på 1.16.24. 13 kilometer på 76 minuter och under sex minuter per kilometer, så skönt efter gårdagens känsla! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0