Löpning 5 och 7 km

I måndags (för två veckor sedan..hmm) var tanken att köra styrka efter femårskontroll med Alicia. Men MiniSats var stängt så vi åkte hem och så kutade jag ut en femkilometersrunda istället. Skönt när man bara gör det! Det gick bra, trots brutal värme och jag kom i mål på 26.59. Ganska exakt som förra gången.

(null)


På Kristi himmelsfärd jobbade började jag jobba i ottan. På lunchen blev det en sjukilometers runda. En jobbig sådan. Både mentalt och kroppsligt. Luftrören kändes som små igengrodda sugrör och jag kände av höften. Det var mentalt jobbigt eftersom fem kilometer känts tungt. Och nu skulle jag få till sju. Men det gick och tiden blev 40.58. Förvånansvärt bra med tanke på känslan.


(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0