Torsdag

Idag har jag hunnit med mycket. Jobb, myslunch med kollegorna och in en sväng in på Gina Tricot för att köpa en snygg chic träningsbag eftersom alla mina hemma gett upp. Sedan har jag hämtat ut min nummerlapp till Tjejmilen och även bokat en plats till nästa år, tagit en mysig glassfika med min mor och vickat en TdF-cykel på Sats Medis. Och först nu är jag på G hem för att äta, dammsuga, duscha och sova. Imorgon är det shoppingfrulle på H&M som gäller. Och en sväng till Örebro för fotboll.

Onsdag

Vilken morgon. Jag är sjukt stressad till bussen och ser en orm, en ORM. Det fick min puls att stiga ett antal slag. Lagom när jag nästan är framme vid bussen inser jag att jag tappat SL-kortet. Kul, tänker jag och börjar knata tillbaka och inser tillslut att jag måste gå förbi ormen en gång till. Där, sådär alldeles för nära ormen ligger mitt busskort. Jaha, jag plockar det och springer tillbaka till bussen som jag såklart missar. Jag tappar busskortet igen samtidigt som en spindel försöker bygga bo vid mina ben. Jag börjar gå till en annan buss. Och inser att jag aldrig plockade upp busskortet igen. Vad tusan?! Jag går tillbaka, plockar upp det där kortet en andra gång och börjar knata igen. Jösses alltså!

Annars är det fint. Igår hade vi kalas på jobbet hela dagen. Först wallenbergare på Edsbacka bistro och sedan bubbel och tårta till fika. Efter det drog hag iväg och körde premiären för TdF-cykel på Sats Medis och det gick över förväntan. Nu ska vissa delar finslipas och så kör jag igen imorgon.

Idag blir det min lunchpump i Kista och sedan ska jag träffa en vän. Och så ska jag jobba såklart! Happy day!

Nu ligger det tryggt och säkert (hoppas jag?) i min väska

Cykel och Body pump

Första jobbdagen efter semestern idag. Och första dagen på höstschemat på Sats idag. Och dubbelklass för mig. Först en lunchcykel i Kista med ett cykelglatt gäng. Och nu är jag på G hem från min måndagspump i Sumpan som var grym på alla sätt. Positivt grym alltså.. Och jag var inte alls lika seg som förra fredagen då jag körde min senaste Body pump. Underbart lyckorus när jag nu ska hem och fundera ut vad det blir för middag. Yoghurt någon?

Och vädret, hur bra är inte det? Från regnrusk och höstligt imorse till varmt och sommar på bara ett par timmar. Fina grejer!

Det ser inte så regnigt ut, men så var fallet..

Torsdag

Semesterdagarna bara flyger iväg och jag försöker njuta i farten. I tisdags vickade jag en Cykel 45 på Globen (Sats Globen alltså, inte PÅ själva Globen..) igår hade jag först kvalitetstid och blev bjuden på god lunch med min underbara vän följt av fikamys och några timmars babblande med min kära mor. Idag har jag lunchat med en kompis och sedan dragit ett härligt rygg-och bicepspass med finaste nya Sats-medlemen. Grymt jobb säger jag.

Nu sitter jag och pluggar lite och laddar för den sista riktiga semesterdagen innan en fullspäckad helg. Imorgon blir det tvätt, träning och sedan ut och äta smarrig middag med familjen. Ojoj, nöjd tjej!

Fikamys deluxe med min mor

Dagens träning

Sista semesterveckan, men det känns som den första eftersom jag inte direkt har något inplanerat förutom lite smådejter här och var. I morse blev det sovmorgon, frulle och lite småfix hemma. Sedan drog jag iväg till gymmet för lite träning i cirkelformat. Först uppvärmning tio minuter på crosstrainern, sedan tre varv av följande:

10 burpees
10 thrusters
20 utfallsgång
10 bicepscurls på bosuboll
12 dips på dubbla steplådor

Sedan blev det 3x10 jämfotahopp på stepbräda och sist plankan 3x1 minut. Och så stretch efter det. Det tog längre tid än det hade behövts, men jag kom upp i sådan hög puls att jag var tvungen att hämta andan några extragånger. Men summa kardemumma är jag nöjd, det kändes skönt och endorfinerna var många efteråt.

Fokuserad tjej, dock på någon annat än att hålla luren stilla..

Efter gymmet drog jag iväg och handlade lite förnödenheter och gick hem och åt naturell youghurt med havregryn, solrosfrön, mandlar, cashewnötter och russin. Och så lite godis på det. Sedan pluggade jag skelett, muskler och annat trevligt och nu sitter jag här och funderar vad jag ska käka till middag, men är inte riktigt sugen på något alls. Well, well. Något kan jag nog slänga ihop.

TdF

Hej hopp!!

Igår var jag på ett alldeles underbart bröllop. Ute vid vattnet blev de man och hustru. Åh, galet fint var det!

Idag ska jag iväg på spinningutbildning/workshop för att kunna instruera Tour de France-cykel på Medis i höst. Det ska bli spännande. För övrigt har jag träningsvärk från Body pumpen i förrgår. Lite ljumskar och lite baksida lår och rumpa. Men det är ju bara härligt! Så, dax att svettas lite på spinncykeln. Efter en stor tallrik gröt med lite allt möjligt på har jag nog energi så det räcker och blir över.

Det finns gröt där under, jag lovar!

Ha en fin dag!!

Fredag

I morse (okej, förmiddags) var jag och vickade en Body pump på Flex i Skarpnäck. Det var kul, dock kände jag mig väldigt svag idag. Trött, lågt blodsocker -och tryck och lite almänt klen. Men tur att deltagarna tog i som attan så jag kunde surfa lite på deras grymma arbete. Nu är jag färdigduschad och ska ner i tvättstugan och hämta upp en hög tvätt. Sedan ska jag läsa lite anatomi innan det är dax för hockeypremiär. Som jag längtat, och idag händer det. Vårt fina Djurgården ska möta SC Bern i European Trophy.

Så, ha en fin dag!

Första semesterdagen..typ

Woho, semester på riktigt. Okej, jag var i Prag vilket var en underbar semester. Visst, jag pluggade på semestern och det hade sina fördelar också. Men ändå, nu är jag ledig, på riktigt! Det har varit en bra dag idag på många sätt. Det har blivit städat hemma och vi har varit på bio och sett Grannpatrullen som var sjukt rolig. Se den! Igår var också en väldigt bra dag. Jag fick mitt kursintyg för grundutbildningen. Steg ett är så gott som avklarat (efter plugg och tenta då förstås..men jaja).

Lägg märket till spöket i bakgrunden. Och nej, det är inte min frisyr som spökar..

Sista dagen

Sådärja. Sista dagen på grundutbildningen idag. Jisses vad tiden gått fort och jisses vad vi blivit matade med information. Nu är det välbehövligt med lite semester och kunna ta in vad vi faktiskt har lärt oss. Och framförallt få vila och träna ordentligt!

Igår var det en dag full av HLR. På lunchen fick jag till träning på gymmet med två ryggmaskiner (låg rodd och latsdrag), tre axelövningar på bosuboll och sist rygglyft med hantel på nacken. Kort men effektivt. Lunch på det och sedan var jag fit for fight för bröstkompressioner, heimlich och stabilt sidoläge. Efter denna långa dag var det härligt att få lite socialt häng och mat på en grekisk restaurang på Söder.

Den här lille krabaten skulle jag rädda livet på, flera gånger faktiskt

Här har vi en hjärtstartare och min lilla adept

Bröstkompressioner medan hjärtstartaren gör sitt

Tisdag

Näst sista dagen på grundutbildningen idag. Igår anmälde jag mig till kursen för att bli lic. träningsinstruktör som går i september. Det känns fint. Vandringen mot att bli personlig tränare har börjat.

Igår drog jag iväg och åt en sjukt god lasagnelunch. Det är skönt att knata iväg en stund för att tänka på annat. Igår när jag kom hem passade jag på att göra matlådor plus middag. Effektivitet när den är som bäst. Sedan blev det film, den nyaste American Pie-filmen som, håll i hatten, var riktigt bra!

Så, nu kör vi näst sista dagen!

Gårdagens lunch

Trött mest överallt

Kursen fortsätter och huvudet blit matat med information. Man undrar om det inte är ganska fullt där inne snart? Känslan är så i alla fall. Då är det rätt skönt att få knata ner till gymmet för träning och få tänka på något annat. När vi slutat drog jag iväg för att köra mitt lilla cirkelpass som jag satt ihop. Uppvärmning blev två kilometer på löpbandet, sedan blev det tre varv med:

10 burpees
10 Thrusters (knäböj + axelpress)
20 utfallsgång
8 bicepscurl stående på ett ben
12 dips på två steplådor

Sedan var kroppen trött, Emma hungrig och lite stressad så hon drog hem och duschade och fixade käk. Nu sitter hon här utslagen och eländig. Hehe, skämt åsido. Nu ska jag ägna lite tid åt anatomi och muskler och sedan vill jag sova.

Later!

Lördagsfrulle

Dagarna rullar på. Nu är det dax för dag tre på teoriutbildningen och vi ska fortsätta pränta in muskler och dess röreösemönster, fästen och funktioner. Lärorikt och intressant. Nu har jag precis käkat frulle, äggmackor med majonnäs och salt (inte samtidigt) med protein och fett så jag står min länge.

Fredag

Så var det dax för dag två i anatomikursen. Det är bara ladda för att mata hjärnan med en massa nya saker. Frukosten ligger och skvalpar i magen och träningskläderna är med. Kanske att jag hinner få till ett gympass innan denna dag är över. Sedan är det ju fotboll och OS-handboll. Späckad kväll.

Ha en fin dag och ta hand om varandra!

Dag ett och löpning

Sådär, då var teorikursen igång och det finns ju en del att lära sig kan man lugnt säga. Och en stor pärm att lära in. Så jag har att göra, helt klart. Efter dagens föreläsningar drog jag hem och sedan sprang jag ut runt Flaten. Det var tungt, första halvan med andningen och andra halvan med benen. Men jag tog mig iväg och känner mig nöjd med det eftersom jag inte hade någon motivation när jag kom hem. På rundan fick jag lite tid att fundera på rörelsemönster och skelettdelar och andra ord som poppade upp mellan varven. Snurrigt värre.

Löpning i min nya tröja från Nike, köpt i Nike-butiken i Prag. Lycka när jag hittade den butiken!

Torsdag

Igår kom vi hem från Prag. Det känns både skönt och lite tråkigt. Jag kan sakna att gå ner till vårt favortithak vid kanalen och lyssna på favorittrubaduren som var grym, Men nu ska jag istället ta upp plugget igen. I alla fall för sju dagar. Jag ska läsa Safes grundutbildning för att den behövs i mitt arbete som instruktör och för att jag sedan ska kunna läsa vidare. Detta ska bli intressant!

På hotellet i Prag fanns ett stort akvarium och vi undrade såklart hur det skulle rengöras. Vi trodde på en lucka i akvarietaket och oj så rätt vi hade..Haha. Har man ett jätteakvarium får man se till att ta ett dopp sådär ibland när det ska städas.

Och ja, det är en riktig människa som just plockat bort fiskarna. Haha, konstig syn..

In Prague

Jag befinner mig i Prag och har det så himla bra. Vi har knatat runt och shoppat, ätit, druckit och myst. Vi har hittat ett favorithak nere vid vattnet där vi hängt varje dag och lyssnat på livemusik. Sjukt trevligt! Staden är fantastiskt mysig. I förrgår var vi och åt på SaSaZu, en asiatisk restaurang som rekommenderats i Michelinguiden de senaste tre åren. Grym mat, bra service och ett helmysigt ställe! Igår åkte vi båt och idag hälsade vi på i Staropramens bryggeri. Nu ska vi streama Djurgårdsmatchen mot Sundsvall, så håll tummar och tår att internetuppkopplingen håller.

Solnedgång a la Prag

Hotellfrulle

Morgonträning i hotellgymmet

Middag på SaSaZu med min fina man

SEMESTER!

Nu har jag fått min efterlängtade semester. Det hanns inte med någon träning igår utan istället blev det låång kvalitetstid med en vän. Mycket trevligt. Det blev en sen hemkomst och en ännu senare middag med mozzarella och en massa grönsaker. Idag bär det iväg till Prag och packningen har gått över förväntan för att vara jag. Dock måste man ju ha med sig en miljon laddare. Epilator plus laddare, två telefoner plus laddare, dator plus laddare, kamera plus laddare, Garmin plus laddare..Ja, ni hajjar. Alla dessa sladdar tar ju upp halva resväslan för tusan.

Hur som helst. Nu ska jag käka en stor mackfrulle med massa grönsaker och hoppa in i duschen och sedan bär det av till Arlanda och sedan några härliga dagar i Prag. Finally!

Torsdag 2 augusti

Godmorgon!

Alltså det är redan augusti, den andra till och med. Det är nästan så man blir lite mörkrädd när tiden går så fort. Igår hoppade jag in och körde en Body pump i Kista på lunchen. Egentligen skulle jag ju ha semester från alla mina pass nu, men jag är grymt nöjd att jag hoppade in. Nästan en helt full klass med duktiga deltagare och glada miner efteråt. Sådant uppskattas till tusen. Efter jobbet drog jag och min gullekollega på bio och såg Batman återvända i The dark knight rises som var helt okej med ett bra slut.

Nu laddar jag inför semster. Sista dagen på kontoret på ett tag. På lunchen ska jag försöka få till någon form av träning, där det lutar åt 500-metersintervaller. Efter jobbet ska jag träffa en vän och sedan fixa det sista inför Prag imorgon. Det är dax att njuta, nu när man har allt framför sig.