Dagens cykelklass

I morse var det dags att hoppa upp på instruktörscykeln igen efter två veckors semester. Och visst känns det att magen blivit större och de yttre magmusklerna mist sin funktion ytterligare sedan jag instruerade sist. Men allt gick toppen och vi fick till ett bra pass. Detta är en riktigt bra start på helgen! Nu har jag bänkat mig framför TV:n och den sista allsvenska matchen för säsongen.

Veckans träning vecka 43

Måndag: Vila
Tisdag: 33 minuter intervaller på crosstrainern
Onsdag: Vila
Torsdag: Styrka bröst/rygg/biceps
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Semester och två träningspass. Jo, men det känns bra. De senaste veckorna har jag känt mig lite påverkad av växande mage och jag har rätt ont i baksida lår emellanåt och lite känningar i ligamenten. Men då gör man det man kan och det är gott nog.

Överkroppspass med PT

Det var ett tag sedan jag träffade PT. Igår var det dags för ett nytt upplägg anpassat till min växande kropp. Jag valde att köra överkropp. Lutad bänkpress, drag mot pannan med gummiband, olika varianter av roddrag, triceps pushdown och hantelcurl sittande. Skönt efteråt! Nästa gång blir det ett nytt benpass. Tills dess sätter jag ihop ett eget benpass med de övningar som känns bra och inte berörs av en växande mage.

Bebis!

När Instagramvärlden får veta, måste ju även bloggvärlden få det! I januari blir Alicia storasyster och vi utökar familjen med en liten. Vi är glada, förväntansfulla och väldigt nyfikna över vem som befinner sig där inne. Mer om mitt mående och min status kommer i ett senare inlägg.

Babyshower

I söndags hade vi babyshower för en vän som släpper bebis inom en snar framtid. Vi var omkring tio brudar som samlades hos mig och pyntade, förberedde och hade oss. Och jag tror vi lyckades överraska henne även om jag är sjukt dålig på att undanhålla sådana saker. Vi fick en grymt trevlig eftermiddag med massa mat, fika, godis, gissningslekar och snack med mera. Det var ett perfekt avslut på min semester och helg.

Solig men guppig båttur

Hej hopp! Sista dagen på Mallis tog vi en båttur på havet i solen. Det var den klart varmaste dagen och grymt bra planerat att klämma in några timmar på havet. Om det inte hade guppat lite för mycket.. Ett tag var det faktiskt lite läskigt och det var väldigt skönt när det lugnade ner sig. Men vägen tillbaka var väldigt mycket lugnare och där kunde man få rejäl kvalitetstid med solen.

Body pump

Idag var det dags igen. Efter en veckas semester var det bara att bita ihop. Det var tungt, men så roligt. Många träningsglada och sjukt grymma deltagare är jag bortskämd med på min Body pump. Och jag kände mig extra peppig och glad idag. Och nu är jag mest en trött, men glad, blöt fläck som ska ta mig hemåt för mat och familjemys. Tack kroppen för en bra kväll!

Hemma

Nu har vi landat hemma och jag har just krupit ner mellan egna lakan i min egna säng. Sjukt skönt! Även om jag gärna hade stannat ett par dagar till är det skönt att komma hem, tömma resväskan, tvätta och landa. Flygningen var lite försenad men gick fint när vi väl kom iväg. Taxfreen i Palma var väl inget att hänga i julgranen, i alla fall inte vid vår terminal. Men Alicia gillade att gå runt och spana i alla fall.

Styrka överkropp

Igår fick jag till semesterns tredje träningspass. Fokus var på bröst/rygg/biceps. Eller ja, överkropp. Det var skönt och idag känner jag av både bröst och biceps. Bästa känslan!

Bröstpress, 2x uppvärmningsset samt 4x7, totalt 6 set.
3x triset (axellyft åt sidan 10 - enarmsrodd hantel mot höft 8 - enarms axellyft åt sidan framåtlutad 8).
Hammercurl stående, 3x8.
Bicepscurls stående, 2x8.

Burgare

Det är ju ingen hemlighet att hamburgertallrik är något av det bästa jag vet. I förrgår var vi på Dakota steakhouse och jag testade deras angusburgare. Väldigt gott. Så gott att vi drog dit igår igen. Då slog vi till på kött och bakad potatis. Samt dessert. Fem tummar upp på det! Om jag får bestämma går vi dit ikväll också..

Torsdag

Idag slog vi till på en heldag på hotellet. Himlen var klarblå och solen lyste. Dock blåste det lite och blev lite småkallt, men efter lunch satte jag mig på balkongen och där var det riktigt varmt. Njutning.

Marine land

Igår var vi iväg på ett marinland till Alicias (läs: sambons) stora förtjusning. Där såg vi nog den bästa sjölejon- och delfinshowen ever. Och lite fåglar, sköldpaddor, ormar och andra djur. Supermysig dag!

Veckans träning vecka 42

Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Styrka ben

Denna veckan var fullsmockad på jobbet, så för att ens komma iväg på semester var det bara att bita tag. Men, när vi väl landat och gjort oss hemmastadda på Mallis var jag nere i gymmet och lyfte vikter. Befriande!

Tisdagsintervaller på crosstrainern

Igår bestod min träning av kondition på crosstrainern. Jag tror aldrig jag stått på en sådan i mer än tio minuter. Någonsin. Och idag slog jag halvtimmesrekord och lite till när jag stod kvar i 33 (!) minuter. Men det berodde nog främst på att jag jobbade i intervallform och då händer det grejer hela tiden. Fem minuters uppvärmning och sedan varvades enminutare med tuffare motstånd samt lättare motstånd/återhämtning. Ett bra upplägg som fick tiden att gå riktigt snabbt. Vem vet, nästa gång kanske jag står kvar till 40-minuterssträcket. Hur som helst var det riktigt skönt och svettigt efteråt!

Tisdag

Idag har vi hängt vid hotellet, badat (inte jag, burr vad det var kallt i luften idag!), ätit och tagit dagen som den kommer. När lillan sov sin tre timmar långa nap satt vi på balkongen och sedan la vi oss i soffan och vilade. Efter lite häng i lekparken drog jag till gymmet för att träna av mig lite. Sedan blev det middag på en restaurang vi redan har som favorit och minidisco, dusch och natti natt.

En dag i Palma

Igår åkte vi iväg till Palma. Och tur att vi gjorde det igår eftersom det inte alls var sol- och badväder. Vi hann med shopping och att knata runt i stan. Vi hann också ta en frappe och bli lite blöta i det regn som kom. En bra dag med en stor liten tjej som hängde på trots att det nog inte var det roligaste hon kunde vara med om. Tur att hon då fick dansa loss lite efter middagen.

Träning

Igår testade jag hotellgymmet. Eftersom träningen har varit en bristvara de senaste veckorna var detta både befriande, skönt, underbart..och tungt! Jag körde fokus på ben idag och fick ihop uppvärmning på crosstrainern samt

4x6 knäböj
6x6 olika marklyft
2x10 rumpövning med hantel i knävecket

Efter detta var jag slut, svettig och tomataktig i ansiktet. Då satt det fint med en dusch! På mig hade jag mina nya byxor från BLACC, som ett andra skinn. Supersköna med andra ord.

Poolsöndag

Man blir lite dagvill såhär i semestertider. I morse startade vi med en brakfrukost på hotellet. Och sedan, lagom till att solen visade sin finaste sida, la vi oss vid poolen. Jag värmde mig i solen och sambo plus barn lämnades vid barnpoolen. Det var sådär alldeles lagom varmt och njutningen var total. Efter quesadillas till lunch tog vi en vilostund på hotellet. Sedan blev det träning (hallelujah!) följt av häng i lekparken och middag på hotellet. Och minidisco, klart dagens höjdpunkt! Helt underbart att se sin tvååring släppa loss som om det inte fanns någon morgondag.

Framme på Mallis

Efter två timmars försening kom vi iväg från Arlanda och körde in lite tid i luften. Och det var en superskön flygtur utan turbulens och särskilt mycket flygrädsla, skönt! Och så kommer vi fram till ett soligt Mallorca. Underbart! När vi kommit till hotellet startade vi med en stunds vila på rummet och sedan gick vi och såg oss omkring på hotellområdet. Vi kikade in i gymmet, åkte rutschkana, hoppade hoppborg och sedan gick vi ner på stranden och stannade sedan och åt middag på ett steak house i närheten.

Tidig hotellfrukost

Efter några få timmars sömn (jag kunde inte somna i natt) startade vi dagen med att checka in och sedan äta frukost på Clarion Arlanda. Dessutom fick vi lite extra shoppingtid eftersom planet är en stund försenat. Men snart är det boarding!

Clarion Arlanda

Jag hade hemmakontor idag vilket gjorde att jag sparade in lite tid. Jag hämtade sedan Alicia tidigt och så mötte vi pappa och drog iväg till Clarion Arlanda för att inte behöva gå upp så tidigt imorgon. För då är det semester! Vi checkade in, spanade startbanan från hotellfönstret och gick sedan till restaurangen och åt burgare. Nu har vi spanat Idol och har satt klockan på strax innan fyra (!) imorgon. Men för en hotellfrukost kan man väl nästan gå upp när som!

Min nya, oborstade, frippa

Torsdag: Förkyld
Lördag: Instruera Cykel 60
Söndag: Vila

Denna förkylning satt i. Efter Budapest var jag både trött, snuvig, sliten och hade ett lock för örat som inte var av denna värld! Dessutom bokslut på jobbet. Så jag investerade resten av tiden med familjen. Ett bra val!

Body pump

Förra måndagen kom jag hem från Budapest och nästa måndag är jag på Mallis. Och igår körde jag min älskade måndags-Body pump. Det gäller att ta vara på känslan. Det var tungt, men ack så roligt. En full sal och härliga deltagare! Jag hann inte med någon röd-i-fejset-bild eftersom jag la av en löpning deluxe till tåget efteråt för att hinna. Men jag kan lova att gårdagen slog rödhetsrekord, haha.

Underbara barn

I helgen var vi en sväng på Underbara barn-mässan. Vi var där nästan vid öppnandet så det var inte så kaosigt med mycket folk. Men det ändrades under dagen. Vi köpte med oss och beställde en del saker, åt hamburgerlunch, morotskaka och kaffe och, det allra viktigaste, fick med oss hela två ballonger hem! Lycklig tjej! För Alicias skull blir det roligare att gå på mässan när hon blir lite äldre. Just nu var det mesta från tre år. Men vi hade en härlig dag och hann även med att köpa hem lite Delikatoprodukter och chokladpraliner från bak- och chokladfestivalen.

Träning!!

Efter alldeles för många dagar utan träning körde jag idag min cykelklass. Sjukt kul att vara tillbaka i sadeln efter förkylning och resa. Och eftersom jag missar de kommande två lördagarna var det bara att njuta även för framtiden idag. Det var många glada själar där som körde gärnet. Även jag lyckades åstadkomma några småpölar under cykeln och lite flås i mikrofonen. Underbart! Att sedan möta upp familjen utanför och ta en upptäckspromenad hem, där nypon och trappor var i fokus, det satte pricken över i. Härliga lördag!

Budapest, dag 3

Här om dagen hade vi en hel konferensdag på takterrassen på hotellet. Vi brainstormade fram en massa bra saker, diskuterade och samtalade i grupp. Vid lunch blev det ett stopp på Café Vian innan vi fortsatte konfererandet. Innan middagen hann vi med en lång promenad längs med Donau. Sedan blev det middag på Pampas steakhouse. Oxfilé med pommes och vitlökssås. Och så brownie med vaniljglass efter det. Så sjukt gott!

Veckans träning vecka 40

Tisdag: Vila/sjuk
Onsdag: Vila/sjuk
Torsdag: Vila/sjuk
Fredag: Vila/sjuk
Lördag: Vila/sjuk
Söndag: Vila/sjuk

Ett träningspass förra veckan. Den där förkylningen var mer envis än jag först trodde. Sedan blev det Budapest över helgen med värsta locket för ena örat. Ja, så kan det gå!

Femrätters

I lördags var vi ute på Borssò bistro och åt femrätters ungersk mat med ett glas vin/shot/whatever till varje rätt. Det var en upplevelse. Det var superkul att äta ungerskt, men det kanske inte är rätter jag skulle beställt om jag fick välja. I alla fall inte om det finns burgare på menyn. Hehe. Men efterrätten var sjuihelsike god med mandel och äpple.

Budapest, dag 2

Vi började med frukostbuffé på hotellet. Croissanter, färskpressad juice, smoothie och omelett. Bra start. Sedan hoppade vi på en turistbuss och åkte runt och hoppade sedan av och promenerade som tusan. Vi köpte marsipan, satte oss på en uteservering i solen och drack drinkar, spanade utsikt, fotade och hade det sådär härligt skönt.

Budapest, dag 1

När vi kom i fredags åkte vi till hotellet och landade innan vi promenerade till Taverna Dionysos för en redig middag. Jag körde på kallt potatismos (!) med vitlök till förrätt och det har blivit en grej efter detta, haha. Men det var väldigt gott och väldigt värt det. Sedan blev det en skön promenad tillbaka till hotellet och en sen kväll i säng.

Några dagar i Budapest

I fredags drog vårt gäng på kontoret till Budapest för några dagar med turistande, konfererande, mat och socialiserande. Efter några dagar här med mycket mat och sena nätter är jag helt slutkörd. Haha, det är hårt med såna resor. Nu ska vi ut och röra lite på oss. På återhörande!

Förkylning..

Den här nedrans förkylningen vägrar släppa. Nu är jag kanske till viss del lite beroende av mitt nässpray. Men jag försöker vänja mig av med det. Under tiden hinns det med VAB, jobb, lunch med mamma, packning, skönsång med Alicia, fix av naglarna, städning, tvättning och så vidare. Det är ju inte så att tiden stannar bara för att man har en förkylning som inte vill ge sig. Men träningen står dock väldigt stilla. Men jag hoppas få ordning på den biten snarast.

Potatisgratängen var mmm så god

Nypon är det nya. Det spelar ingen roll var buskarna finns, man tar sig till dem ändå.

Veckans träning vecka 39

Tisdag: Sjuk
Onsdag: Sjuk
Torsdag: Sjuk
Fredag: Sjuk
Lördag: Sjuk
Söndag: Sjuk

Ett pass hann jag med förra veckan innan förkylningen tog över. Den började med halsont och feber och slutade i en rejäl förkylning med hosta. Tyvärr fick jag vicka bort min lördagscykel. Att köra hade inte varit ett alternativ, så det var bara att vila.

Frukost

I förra veckan var jag iväg på ett frukostseminarium på Sheraton. Och ett som är säkert: Dagen kan inte gå fel med chokladmunkar, croissanter och smoothies i magen! Idag däremot, vaknade jag aptidigt av en sjukling och sedan blev det halvdagsvabb och vetekakor framför Nyhetsmorgon. Inte något fel på det heller, bortsett från torsdagssjukan som drabbat vår lilla pyssling de senaste veckorna. Nu ska jag iväg, köpa med mig lunch och bränna av ett par effektiva timmar på kontoret.