Veckans träning vecka 43

Torsdag: Instryera Body pump
Söndag: Vila

Denna vecka fick jag till mina två egna pass innan jag fick ont i halsen igen. Så helgens planerade träning blev hemmasittande istället. Men nu ska jag väl vara frisk ändå?

Veckans träning vecka 42

Vi sammanfattar: Sjuk. Jag var sjuk hela veckan med världens halsont, så någon träning var det inte läge för. Trist, men så blir det ibland. Det var bara att ladda om och friskna till.

Huset

Förea veckan var vi..trumvirvel..inne i huset för första gången!! Sådan härlig känsla! Det var dock mer ett skal av väggar och tak än ett färdigt hem. Men bara att få en känsla. Att få gå in i vårt blivande hem för första gången. Nu är det mindre än fyra månader kvar. I fredags fick vi exakt inflyttningsdatum. Nu blev det liksom på riktigt. Och som vi längtar!

Här står köket, mitt i vardagsrummet

Och här står badrummet..

Det var länge sedan jag kände att jag hittat en outfit så rätt!

En selfie i blivande matrummet.

Träning

Woho, jag har tränat! Igår körde jag min Cykelklass som jag inte kört på en hel evighet. Först var det semester och sedan blev jag krasslig. Men nu är jag back on track och det var skönt med en genomkörare.

(null)

Veckans träning vecka 41

Tisdag: Löpning 3 km + 1 km med korta intervaller
Onsdag: Löpning 4 km + 1 km med korta intervaller
Torsdag: Vila
Fredag: Cxworx plus 10x10 upphopp
Söndag: Löpning 6 km

Vilken härlig träningsvecka. Och då syftar jag främst på mina härliga pass på Mallorca. Så himla härligt med löpningen som jag fick till.

Höstlöpning

Förra söndagen sprang jag en skön höstlöpning. Och det är det senaste träningspasset jag fått till. Efter det har jag haft ont i halsen, alltså sjukt ont i halsen. Jag har fått vicka bort mina klasser och ställa in helgplaner. Nu börjar det dock kännas bättre, men istället har jag haft rejäl huvudvärk sedan i fredags. Buhu.

Men tillbaka till löpningen. Efter en vecka med sjukt mycket mat hade jag väntat mig en tung och seg känsla. Men det var skönt och precis lagom, av allt! Sex kilometer löptes på 33.57.

Lördag

I lördags var det hemfärdsdag. Vi var inte redo att åka hem efter en underbar vecka och skulle gärna stannat en till. Vi hade en så sjukt bra vecka. Ååh. Jag längtar redan till nästa semester!

Cxworx och 100 upphopp

I fredags fick jag till det sista passet i värmen för denna gång. Det blev ett 30-minuters Cxworx-pass och sedan 100 upphopp på balkongen med påhejning från barnen. Dessa upphopp gav dessutom en skön träningsvärk också!

Sista dagen i paradiset

I fredags var det vår sista heldag i paradiset. Vi började med frukost som vanligt. Macka, äggröra, vitlöksstekta minichampinjoner, Nutella, croissant, donuts, melon och jättegod cappuccino för mig i vanlig ordning. Sedan blev det en förmiddag vid havet och lek i vattnet med Alicia medan Melvin sov. Så mysigt! Efter en lugn eftermiddag gick vi iväg på middag på favoritstället och körde på stort med burgare och banans split. Och Alicia fick rida häst och hoppa studsmatta och avsluta med minidisco och show. Alla var nöjda och glada.

Veckans träning vecka 40

Fredag: 5 x100-metersintervaller + stretch
Söndag: Vila

Det var mycket jobb innan vi kunde åka iväg på en skön semester. Därför blev det mindre träning denna vecka. Mina två pass och ett intervallpass som inte alls blev som jag tänkt. Men man får vara glad för det lilla.

Torsdag

Igår hade vi en skön förmiddag på stranden. Det var så skönt i vattnet. Melvin kunde vara med en stund i skuggan på eftermiddagen, men sedan blev det lite kyligt i skuggan så vi gick tillbaka till hotellet. Vi avslutade kvällen på Giardino, en pizzeria där jag åt..torsk haha. En sjukt god sådan.

Torsk med vitlökskräm..mmm

Varm löpning

I förrgår var det varmt under min löprunda. Inte olidligt. Men varmt. Även denna gång tryckte jag på i steget och hade som mål att springs fyra kilometer innan några avslutande intervaller. Fyra kilometer löptes på 22.19 och efter några 100-150 metersintervaller blev det totalt fem kilometer på 29.47. Och så skönt efteråt!

Feberonsdag

Igår åt jag frukost själv och hämtade sedan med mig frukost till barnen som de åt medan mannen knatade iväg till frukosten. Och sedan fortsatte vi. Mannen gick och badade i havet. När han var tillbaka la jag mig i en solstol. Sedan åt vi lunch och sedan la jag mig i en solstol igen och så bytte vi av. Jag avslutade dagens byten med en löprunda igen. Stackars älskade barn och dumma feber!

Löpning på Mallis

Veckans första träningspass blev en löprunda på Mallis. Jag startade Runkeeper och försökte trycka på i steget. Efter Halvmaran har jag inte haft någon bra löpning. Och det var tungt och andningen kändes lite obekväm. Och konditionen kändes som bortblåst. Men ändå. Åh så härligt det var. Frihet, endorfiner och egentid när den är som allra allra bäst! Det var inte långt och inget rekord så långt ögat kunde nå. Men tre kilometer plus en kilometer med korta intervaller gjorde fantastiskt gott för själen. Detta kommer jag leva på när det blir mörkt och grått hemma. Och resultatet? 4.14 kilometer på 24.48.

Tisdag

Jaha. Igår vaknade Melvin med feber. Är det inte vab hemma, så är det sjuka barn på semestern. Och för att krydda det lite extra fick Alicia feber igår kväll. Puh. Men igår på dagen var hon frisk, så det blev bad, pooldisco och kvällsshow för henne. Middag var hon och mannen ute och åt själva och jag hängde hemma med Melvin. Innan dess hann jag med en löprunda också. Balsam för själen!

Efter löpning-glad

Palma

Igår åkte vi in till Palma för shopping, promenerande och mys. Vi trodde det skulle komma lite regn, men det var strålande sol hela dagen. När vi kom tillbaka stack vi ut och åt och för mig blev det veckans första burgare.

Söndag

Denna söndag bestod av bad, lek och bus. En härlig dag. På förmiddagen blev det sol och bad, sedan mysig lunch på balkongen med baguette, salami, ost, youghurt och frukt. På eftermiddagen tog vi en promenad och hamnade sedan på en restaurang där jag åt en supergod chevresallad med mycket ost och många valnötter. Sedan avslutade vi på bästa sätt. Med Bamseshow, clowner och disco!

Semester!

Igår gick vi upp så tidigt att det nästan inte var någon idé att gå och sova. Fy, vilken ångest det är att riva upp barnen så tidigt. Nu var det ju för något kul, men ändå! Men allt gick smidigt och vid tio var vi framme i Palma på Mallorca. Efter transfer till hotellet blev det acklimatisering på hotellet, poolhäng, hotellbuffé samt barnshow innan vi alla totaldäckade. Jag sov tio (!) hela timmar.

Halvrisiga intervaller

Igår tänkte jag unna mig att bränna av ett hejdundrande intervallpass. Men det blev inte riktigt som planerat. Eller alltså. Jag gick till gymmet. Och resultatet blev en kilometers uppvärmning (10,6 km/h) och 5x200 metersintervaller (16,6 km/h). Men sedan tog det slut och jag kände mig lite småsnurrig i huvudet, skakig och hade en puls som skenade. Detta var kanske min sämsta löpupplevelse. Eller den värsta i alla fall. Men jag antar att jag hade (har?) något i kroppen som tillsammans med stress gjorde att kroppen slog bakut. Eller så var det torsdagens jobbiga Body pump som gjorde sig påmind. Plus att jag var väldigt hungrig när jag hoppade upp på bandet. Men fem intervaller är fler än fyra så man får vara nöjd med det lilla. Nu väntar en veckas avkoppling med familjen och det kan inte komma lägligare.

Body pump

Igår hade jag bara en halvfull sal på min Body pump. Men då hade alla gott om plats, man får se det positivt. Nu börjar jag hitta min coachning i nya releasen. Bäst går det när man kört in den några gånger. Men tusan vad jobbig den är, framförallt axellåten. Puh! Nu har jag ställt klockan på 02.45 så det är väl tid att gå och sussa.

Svettcykel

I onsdags var det riktigt mörkt när jag gick hem från cykelklassen. Det kändes verkligen som höstmörkret kommit. Det gick i alla fall prima på klassen och dagen till ära valde jag ett par gråa byxor som visade preciis var man svettats som mest. Haha.

Onsdag

Hej hallå! Igår var vi ute ett gäng från jobbet och åt på Bar Nombre på Odengatan. Vi tackade av en kollega och åt sjukt god mat. Dit går jag gärna igen. I natt har jag sovit lite halvknackigt, precis som jag gjort de senaste veckorna. Men jag håller ut och längtar till nästa veckas semester. Men först ska det köttas på jobbet och ikväll blir det träning. Äntligen!

Veckans träning vecka 39

Onsdag: Vila
Lördag: Styrka bröst/triceps/axlar
Söndag: Vila

Mycket vila, lite träning. Jag har faktiskt, förutom att ha varit på föräldramöte en kväll och tapasmiddag en kväll, känt mig lite risig. Jag vaknar med tjock hals och sen blir det inget av det. Konstigt. Men ingen konditionsträning när halsen bråkar. Dock körde jag ett tungt styrkepass och det gick toppen och halsen sa varken bu eller bä.

Fyra superset

I lördags blev det styrka. Eftersom halsen bråkat lite (vaknar med halsont, men det blir inget av det) så vågade jag inte köra mina planerade intervaller. Så det blev styrka för bröst, triceps och axlar. I fyra superset. Så skönt!

Superset Bänkpress 5x5 // Tricepspress bakom huvud m. viktplatta 5x7
Superset Hantelpress 4x7 // Dips 4x10
Superset Axelpress 4x7 // Tricepsarmhävning mot låda på knä 3x5
Superset mage: crunches med viktplatta 4x6 // bensänk med raka ben + rumplyft 4x6

Body pump 103

Jag hade ingen cykelklass förra vecka, utan jag fick prioritera föräldramöte på barnens förskola istället. Men då hade jag ju min Body pump där jag fick ha grymt kul. Jag körde hela 103:an och det gick fint. Jag är alltid så nojig innan och är alltid helt säker på att jag glömt hela koreografin när musiken startar. Haha. Men denna gång satt det i alla fall

Veckans träning vecka 38

Söndag: Benstyrka

Slutspurten med att få in allt på jobbet och nu kan jag se fram emot lite mer normal arbetsbelastning. Men kontraster, jag gillar det ändå. Hur ska man annars kunna njuta om man inte kämpat rejält innan?