Ballerinor på

Gårdagens naprapatbehandling har satt sina spår. Jag har blåmärken längs med hela låret och en ömmande smärta. Men bortsett från det känner jag mig rätt rörlig så nu ska jag se till att göra mina stretchövningar och inte utföra något som irriterar det inflammerade, det vill säga ingen löpning! Det är bäst att  jag lovar det här, så jag inte löper (höhö) någon risk att råka springa en liten tur..  Hur som helst. Igår körde jag på body pump vilket mitt knä verkade godkänna. Och idag känns det i kroppen vill jag lova. Det var ju ett antal veckor sedan jag instruerade min pump-klass så det var skönt att köra ett pass igen. Snart får jag nog insturera det igen, hoppas jag!

Kvällen igår efter träningen var supertrevlig. Vi firade en vän och åt mat på Wagamama, pratade, skrattade, och hade det allmänt trevligt. Sedan drog jag hem och kikade hockeyn som Sverige förlorade med 3-2 mot Kanada. Men lika bra var väl kanske det, för nu möter vi Tyskland i kvartsfinalen på onsdag och slipper Ryssland. 


Varmt redan klockan sju imorse. Ballerinor på - check!

Här om dagen hämtade jag ner alla vår/sommarskor och plockade bort vinterjackor, skor, halsdukar, vantar och all den där vinterbonaden. Jag har hängt fram alla vårjackor i färordning (såklart!) så nu börjar jag få fason på ordningen igen. Nu ska jag bara få en överblick över vad jag har och med andra ord se vad som behöver shoppas. Inte såå trist..

Men nu är det jobb, sedan lunch i solen och sedan får vi se vad eftermiddagen har att bjuda på.



Kommentarer
Postat av: Emilia skribent inom kost & motion

Hej!

Oj då - lite skador förstår jag?



Jag jobbar lite med ekonomi kan man säga, eftersom jag har mitt egna företag. Bland annat så sköter jag min egen redovisning. Men mitt huvudsakliga jobb är att komma på artikelidéer som jag säljer till olika tidningar=frilansskribent inom kost, motion, hälsa & psykologi :) Sen jobbar lite med marknadsföring.



Jobbar du med ekonomi? Jag har förstått att du instruerar också?



Löpning är toppenkul tycker jag - även om jag ibland inte riktigt "tror" på mig själv. Jag skulle vilja ta i lite mer helt enkelt. Men jag följer ett program som tidigare fanns på nätet. Målet är att komma upp i en halvtimmes löpning. Vårruset i Umeå i slutet av månaden!



Hoppas att du kan börja löpa snart igen!!



Kram

Emilia

2011-05-10 @ 10:14:57
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Elin

Härligt att du får behandling så du snabbt kan på springa lite igen :)

Åh, ska bli så kul att få träffas på tisdag igen och i och med att det är klockan fem kanske man skulle kolla om man kan delta i en av Soffans klasser? Hörde något om att hon kör på tisdagar. Sägs?

2011-05-10 @ 11:12:50
URL: http://elinsvra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0