Nystartslöpning och annat

Jotack. I förrgår på lunchen tog jag mig ner till löpbandet där tanken var att intervalla lite. Och jag blev trött. Snabbt. Jag började lite lätt, körde två snabba intervaller, men mer än så blev det inte. Med uppvärmning och nedvarvning blev det 25 minuter på bandet. Och en fin rehabstretch för knät efteråt. Men jag vet att det går snabbt att hämta upp igen om man bara kör på och ger sig till tåls några veckor. Så stay tuned! I måndags instruerade jag min Body pump vilket jag inte gjort på tre (!) veckor. Så hej träningsvärk efter det. Men deltagarna var (är!) härligt duktiga så det är svårt att inte köra på. Igår blev det en lunchpump och så min sedvanliga cykling efter jobbet. Med ny musik och koreografi. Och hej vad det gick. Energin var över toppnivå och passet kändes riktigt grymt och musiken var top notch. Passet är upplagt med varannan låt styrka/backe, varannan tempo/pulshöjande av något slag. Och fokus ligger på lite längre tempointervaller. Och idag är det dax för cyckling igen. Jag tar över ett nytt pass på Sats Fridhemsplan från och med idag. Så kom och svettas vettja!

Nu är jag early bird på jobbet. Jag gick upp klockan fem och nu känner jag mig allmänt som en zombie. Fast en pigg sådan. Haha. Hur som helst. Jobb nu. Och macktajm. Happy torsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0