Linslasagne

Så var det måndag igen! Nu har jag precis varit ute på jakt efter glödlampor till badrummet och jag tror jag träffat rätt..eller nästan rätt i alla fall! Och så hittade jag ett par skor också. Sjukt snygga till sjukt bra pris skulle man kunna säga! Nu ska vi bara se om de är sköna också.

Här kommer receptet på linslasagnen jag fick till igår. Och riktigt god blev den. Nu ska jag jobba och sedan insturera Body pump.



Ingredienser:
1 gul lök
Minst två vitlöksklyftor
1 msk raps eller olivolja
1 dl röda linser
3 dl buljong (½ msk buljongpulver och 3 dl vatten)
2 morötter
Ca 3 dl krossade tomater
½ msk sambal oelek
Salt & svartpeppar
Ca 5 dl keso
3 dl riven ost
6-9 fullkornslasagneplattor

Gör så här:
1. Hacka lök och vitlök och fräs i oljan i en stor kastrull.
2. Skölj linserna väl och tillsätt tillsammans med buljongen. Låt koka i 10 minuter.
3. Riv morötterna. Tillsätt dessa och tomatkrosset i kastrullen.
4. Smaksätt med sambal oelek. Tillsätt salt och peppar.
5. Varva linsröran med keso och lasagneplattorna i en ugnsäker form och strö till sist den rivna osten över.
6. Gratinera i 225º ugn i ca 35 minuter. Klart!



Kommentarer
Postat av: Suzan

Gott!

2012-01-23 @ 18:40:44
URL: http://www.ettdussinpannor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0