Löpning och löpskolning

Idag på gymmet körde jag tre kilometers uppvärmning på löpbandet följt av löpskolning. Jag ockuperade aerobicsalen och körde fram och tillbaka, fram och tillbaka. Back-kicks: Jogging på tå med kickar i rumpan, hög skipping/höga knän, springa baklänges samt indianhopp. Jag körde en salslängd löpskolning, sedan jogging tillbaka. Varje övning gjordes tre gånger innan jag bytte till nästa och detta körde jag två varv. Alltså 12 vändor löpskolning x 2. Det tog cirka tio minuter så nästa gång kan jag med fördel köra ett varv till. Eller kanske lägga till utfallsgång eller kanske lite tå- och hälgång?

Sedan hoppade jag upp på bandet igen och brände av tre kilometers intervaller i massa olika tempon. Sist blev det en kilometers gång och nedvarvning följt av stretch och lite rehab för mitt löparknä.

Summa summarum: Sex kilometers löpning, löpskolning i cirka tio minuter och en kilometers nedvarvning och stretch. Jag är nöjd och kroppen kändes härligt mör efteråt även om jag kan pressa mig liiite till i intervallöpningen framöver.


Detta gav jag mig på till mellis, men hittade bara typ tre pumpakärnor och två gojibär i..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0