Skön löpning

Jag drog hem tidigt från jobbet för att kunna få till en löprunda innan det blev mörkt. Hem, byta om och jogga iväg med tunga ben och en behinna på höger sida som ville protestera lite. Men bara lite. Sedan kom jag igång och det kändes bra. Inget tempo att skryta med, men en skön löprunda där jag inte hade några krämpor att tala om. Efter cirkus åtta kilometer kom pappa åkandes förbi och vi försökte väl få till någon slags löpdate mellan mina andetag och mina va? Vad säger du? En gång till? eftersom min musik i lurarna liksom stal min hörsel. Men jag fortsatte springa och sedan sprang jag förbi päronen och bekräftade löpdaten. Så de sista kilometrarna fick jag sällskap och någon som drog upp tempot lite. Det gillas! Summa kardemumma blev det ungefär 17 och en halv (17,65 för att vara exakt) kilometers löpning och det är faktiskt distansrekord för mig. Jag tänkte spränga tvåmilsgränsen idag, men jag sparar det till en annan dag. Men det finns i benen i alla fall. Helt klart!


Laddad för att hoppa i löppjucksen


Sedan blev det köttfärspaj med några extra ägg och avokado till middag. Och så lite mjölk på det. Nu sitter jag och käkar choklad och kollar på Timrå-Djurgården. Nu får Djurgården allt ta och rycka upp sig. Sista perioden kvar och gärna lite mål i den. Tack!

Trevlig torsdagskväll. Imorgon är det fredag! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0