Lång dag

Jag hann jobba undan en del innan jag stack iväg till naprapaten på lunchen. Där fick jag min sista stötvågsbehandling i båda knäna och det var mint sagt oskönt. Det ilade som tusan ner i vaden och upp i lår och höft. Men efteråt känns det bättre rent mentalt ju mer man lidit. Nu får jag testspringa om en vecka. Testet ska ske på plant underlag och jag måste hålla ett tempo långsammare än sex minuter per kilometer och får springa max tre kilometer. Så det kommer jag göra, lycklig som få!

Efter ännu mera jobb, jordgubbar och kaffe samlade jag ihop mig, åkte hem och hämtade badkläder och mötte mamma för bad på Eriksdalsbadets utebad. Där blev det en kilometers simning med kramp i båda fötterna de sista tre längderna. Huvva! Men det var skönt efteråt förutom att man aldrig känner sig helt ren efteråt. Man måste liksom hem och tvaga sig ordentligt. Efter simningen stannade vi i Ringen på en fika och massa prat. Mysigt!

Nu blir det en lugn stund i soffan framför öppningsmatchen i fotbolls-VM i Brasilien. 


Dagens middag efter simningen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0