Intervaller



Efter nästan obefintlig sömn i natt var det tungt att sitta på utbildning och bara lyssna idag. Jag tackar kaffepauserna att jag fortfarande stod på benen (eller ja, satt på rumpan) vid tre. Efter jobbet drog jag till gymmet och körde löpintervaller. Med mitt trötta sinne och avsaknaden av intervaller på ett litet tag visste jag inte alls hur kroppen skulle svara. Men det gick hur bra som helst! Uppvärmning två kilometer (11 km/h) och sedan mina tvåhundringar. 10x200 meter på 17,1 km/h och 100 meters gåvila mellan. Det är första gången jag tar alla tio med den hastigheten. Då måste jag försöka öka lite till nästa gång. Men det var en fight för att plocka hem de snabba meterna och jag kände mig lite tung efter två dagars konferensfika. Men jag gjorde det och den positiva känslan som slänger sig över en efteråt är obeskrivlig. Fem kilometer på 26.22 och efter en kilometers nedjogg stannade klockan på 32.24 för sex kilometer. Bra så!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0