Tidiga fredagsintervaller

I morse testade jag Sats Sjöstaden för första gången. Efter att princip ha suttit still i tre dygn utan någon sin helst form av träning hade jag en del energi att få utlopp för. Jag är ju egentligen emot löpning innan frukost, framförallt för att jag själv ofta känner mig så svag och orkeslös i kroppen på morgonen. Men efter en rejäl rusch till tuben hade jag väl fått liv i kroppen. Strax innan sju hoppade jag upp på bandet för uppvärmning och så blev det så här

Uppvärmning 2 km (11,1 km/h)
10x200 meter (16,1 km/h) med 100 meters gåvila (6 km/h) emellan.
Nedvarvning 1 km (10,1 km/h)
Totalt 6 km, 33.27

Och det var förfärligt jobbigt på sina ställen. Men jag gjorde det, trots tidig morgon och utan frukost i magen. Alla tummar upp för det, dagen hade inte kunnat starta på ett bättre sätt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0