Förlossningen

Nu har det snart gått två veckor (tretton dagar för att vara exakt) sedan vår Melvin kikade ut. Och här kommer en liten förlossningsberättelse. Vattnet gick någon gång strax efter elva på fredagskvällen. Då blev jag ombedd att gå och vila. Sagt och gjort. När pulsen lagt dig något lyckades jag kanske få till två timmars sömn. Sedan satte värkarbetet igång strax innan tre och jag gick och vankade fram och tillbaka här hemma tills det började bli olidligt. Strax innan klockan 06 var vi inne på Södra BB och jag var så lycklig för lustgasen, haha. Klockan 08.16 såg Melvin vår värld för första gången. Obeskrivligt, underbart och med så mycket kärlek.


Under denna förlossning var jag mycket mer medveten om vad som hände. Det gick fortare och var inga hinder på vägen. Det är dock kanske därför jag upplevde smärtorna mycket klarare och mer smärtsamma denna gång. Men här gick det på två och en halv timme från att vi kom in till BB, mot omkring tretton med Alicia. Dessutom kände jag mig så pigg i kroppen efteråt denna gång vilket är som natt och dag jämfört med förra. Dessutom är jag överlag mer lugn med allting, amningen kom igång med besked och ja, man känner att man kan det här. Underbar känsla. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0