Strong mama


Igår testade jag Strong mama på Sats. Det är cirkelträning som ska passa gravida eller för att komma i form efter graviditeten. Nu känner jag att jag börjar hitta mina muskler igen och har kommit igång och testat på det mesta jag vill kunna göra med min kropp, så jag kanske hade velat ha lite mer spännande övningar, lite mer tempo och framförallt tyngre övningar. Och få ut lite mer av de 55 minuterna som passet var. Vi hann med sex olika övningar, en minut på varje och tre varv. Det ger 18 minuters träning. Det är ju såklart bra och man måste givetvis ta hänsyn till alla mammor och dess barn, men jag tror jag kan göra en egen cirkel och effektivisera det hela. Men jag tog i och känner av en viss stelhet i musklerna idag. Och detta är ju ett ypperligt sätt att starta upp träningen igen efter en förlossning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0