Höstlöpning

Idag har jag och barnen hängt med våra bästisar och haft en superskön dag. Mammorna har pratat av sig och druckit kaffe och barnen har röjt och haft kul. Win win. Det var tack vare min vän som jag kom ut på en löprunda efter att sambon kommit hem. Jag älskar att starta veckan med träning, det sätter liksom ribban för resten av den. Men idag har jag varit trött och seg och jag hade inte kommit iväg om hon inte peppat mig med att jag BEHÖVER det. Och vilken tur! Jag hade den skönaste löpturen på länge. Inte tidsmässigt kanske, men kroppsmässigt. Benen kändes pigga, andningen var aldrig särskilt ansträngd och allt bara kändes bra. Vädret var bra, höstlöven var fina och jag njöt nästan hela tiden. Fem kilometer och 31.27 blev resultatet och det är ju ändå bättre än de senaste vändorna på landet. Veckan kunde inte startat bättre och nu hoppas jag få till veckans andra pass imorgon. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0