Härlig löpning

Idag efter jobbet gick jag till Sats och brände av ett löppass. Löpningen är minst sagt sporadisk just nu. För att inte tala om styrketräningen. Den är obefintlig. Tur att jag bär en nedrans massa tunga kartonger hemma nu. Hur som helst. Jag tänkte att det skulle bli ett skönt pass. Ett roligt pass. Men när är det skönt och roligt? Jo, när jag har tagit ut mig själv och överträffat mina förväntningar. Förväntningarna idag var att orka en femkilometare under 30 minuter. Eller handen på hjärtat, under 29. Helst kring 28. Jag sprang fem minuter på 10,3 km/h för att känna in dagens löpform. Sedan strax under 20 minuter på 11,3 km/h. Och sedan 11,5 km/h. 12. 13. Och så blev resultatet fem kilometer på 27.19. Oväntat. Glatt. Åh, jag längtar till nästs pass!

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0