Nöjd och glad

Jag ligger i soffan med tända ljus och käkar choklad och klementiner. Igår kom vi hem från Gran Canaria och en fantastiskt trevlig, mysig och underbar semester på alla sätt och vis! Det som skulle bli en hemkomst på kvällen blev snarare en nattlig väntan på våra väskor som verkade ha frusit fast någonstans på planet. Men efter lång väntan fick vi dem och en natt i sin egen säng har aldrig varit skönare! Men redan innan transferbussen hämtade upp oss på hotellet igår, började jag sakna semestern och det grymma vädret som vi lämnade. Men vi tar med oss minnena och tur är ju det.

Min avsaknad av sömn i natt gjorde min arbetsdag rätt kort. Jag måste dessutom varit så trött att jag missat att det är Lucia. Men nu har jag koll. Jag är dessutom krasslig med halsont och snuva så dagens Body pump i Kista fick tyvärr vickas bort. Åh, typiskt. Men då är jag dubbelt stark på måndag istället! Tanken var att jag skulle gå och sova en stund. Jo, jag skulle bara packa upp lite. Och tvätta. Och inse att jag har både tjeckiska pengar, norska kronor, pund, dollar och euro som bör växlas. Och spana in all shopping jag lyckades få till på semestern. Ja, och så en miljon andra saker. Men nu sitter jag här och laddar batterierna för att knata ner och tömma tvättmaskinerna. Och så kanske det hinns med lite manikyr på det. Och så ska jag iväg och hämta ett paket. Och kanske köpa lite glass. Halsen, ni vet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0