Hoppet

Dagen före dagen..

Det halsonda har satt sig i näsan. Jag är förkyld. Och idag hände det man (typ) minst av allt vill ska hända. Jag får dunderont i örat. Alltså megajättegaletförmycket ont i örat. Jag ringde sjukvårdsupplysningen, och jag har gått på nässpray och alvedon ikväll. Mitt fredagsnöje. Jag vet, jag vet mycket väl, att man inte ska träna med virus i kroppen. Jag vet också att man absolut inte ska springa en Halvmara heller. Men som jag laddat kan jag inte låta detta glida ur händerna på mig. Inte än. Och jag har fortfarande en natts sömn kvar. Jag springer inte med feber, hals- eller öronont. Men är jag förkyld, vilket jag förmodligen är även imorgon, så ska jag ta mig runt. Jag har minskat ner mitt mål från att ta mig runt kring två timmar. Nu ger jag hela loppet tre timmar. En hel timma för förkylningen alltså. Jag har till och med räknar ut att man kan två mil på tre timmar. Givetvis är jag inte nöjd med en sådan tid, men mer kan jag inte begära av min kropp. Men som sagt, jag tänker inte göra något dumt som jag får angra resten av mitt liv. Därför går jag och sussar nu och blåser bort alla tankar kring morgondagen och hoppas att jag vaknar upp pigg och kry (nåja). För visst vet ni att hoppet är det sista som överger människan?

Godnatt, ta hand om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0