Inget Halvmarathon 2010

I fredags hade jag ju galet ont i örat och det ville liksom inte ge med sig. Sjukvårdsupplysningen sa att jag skulle åka till akuten om smärtan inte gick att ta sig igenom eller om det kom vätska ur örat. Smärtan kunde jag väl ta mig igenom tänkte jag och tog en alvedon i kvarten (ungefär..). Men på morgonen var det minsann något i örat som inte skulle vara där så det blev akuten och domen dubbel öroninflammation på ena örat och vatten bakom trumhinnan på det andra. Lite feber, halsont, förkylning och ett rött öga (!) på det blev beslutet att inte gå igenom någon Halvmara. Det var väl egentligen inget beslut, det hade inte gått att ta sig runt i mitt (sjuka) tillstånd. Men visst blev man lite bitter. Här har man tränat och laddat och så drabbas jag, som för övrigt (peppar, peppar) nästan aldrig är sjuk, av värsta dundergrejjen lagom till dagen. Men sånt är livet och snart är det 2011 och vi är vid Halvmarathon igen. För nu ser jag framåt.

Nu ska jag fortsätta jobba. Snart är det dax för lunch och te.



Kommentarer
Postat av: Elin

AAAAAAJJJ!

Det där gör satont och jag förstår att du inte sprang. Men som du säger, vi borde kunna göra en snabb promenad av Topploppet i sånt fall :)

2010-09-13 @ 19:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0