Sjukling

Nej, nej, nej. Nej. Oh, no. Danm it! Mitt uppe i sista veckan av uppladdningen inför Halvmarathon blir jag sjuk. Vilka är oddsen liksom? Nu är jag inte galet sjuk (peppar, peppar) men tillräckligt sjuk för att inte kunna springa Halvmaran om den skulle varit idag. Jag har ont i halsen, ont i nacken, halvt ont/lock för örat och jag känner förkylningen smyga sig på. Jag har sovit så dåligt inatt. Usch. Nu gäller det att C-vitaminboosta rejält och se till att det halsonda försvinner. Jag ska springa på lördag. Så är det bara.

Nu behöver jag alla kurer, blandningar och magiska ingredienser som kan hjälpa mig bli kvitt denna dumma förkylning. Jag börjar med örtte och apelsin.

Jag hoppas att jag återkommer imorgon med enorma krafter och löpsugna ben. Till dess: Ta hand om er!



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag köpte ett te på Bönor&Blad som heter MateMynta, det är som att dricka vicks. Fungerar bra!

Annars är det bara att överdosera allt vad cvitamin och frukt heter. Håller tummarna för dig!

(kanske överdosera handsprit också, kanske inte hjälper då du redan har en förkylning, men hjälper för att stoppa fler från att kika in).

2010-09-07 @ 11:45:00
URL: http://elinhanna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0