Träning måndag och tisdag

Igår smet jag ner på gymmet efter jobbet och körde lite intervaller på löpbandet. Sammanlagt blev det fem kilometer löpning och en kilometers nedjogg och nedvarvning. Efter det bar det av till Råsunda för fotbollsderby. Det var ju inte den mest händelserika match jag sett och resultatet 0-0 var väl inget att hurra över. Men eftersom alla skyller på att det var första matchen för säsongen så kan man ju inte vänta sig något hejdundrande. Well well..

Idag har jag haft en tröttdag och mest känt att jag behöver sömn. Men eftersom jag ska på konferens, kryssning och känner mig allmänt uppbokad de närmsta dagarna kände jag att jag nog ville få ihop några kilometers löpning i benen. Och det fick jag. 17 kilometer närmare bestämt. Och nytt distansrekord för mig. Jag har en fin smärta (haha, ja!) i benen och känner att jag närmar mig tvåmilsgränsen. Men jag skyndar långsamt och är härligt lycklig över benhinnor som inte smärtar och att jag uppskattar löpningen mer än någonsin. 

Och på tal om tvåmilsgränsen. Nu har jag precis anmält mig till DN Stockholm Halvmarathon den 17 september i år. För andra gången. Förra året blev det ju inte så mycket Halvmarathon som jag hade hoppats.

Nu ska jag sussa. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0