Frukost

Efter några nätter på hotell och ledighet gäller det att hitta tillbaka till den vanliga frukostrutinen. Inte för att jag just nu har någon vanlig frukostrutin, men inte blir det hotellfrulle varje dag i alla fall. Tyvärr. Gårdagens frukost blev Husmanknäckemackor med avokado och paprika. Gott!


Fibrer, bra fett, vitaminer och vatten.

Idag körde jag på fiberhavregrynsgröt kokt med (före detta frysta) jordgubbar. Sedan hällde jag på honung och Keso och jisses vad gott det blev. Är man som jag en sockerjunkie så gör honungen verkligen sitt. Smarr!


Gröt med honung, Keso och jordgubbar. Omväxling förnöjer!

Nu är det ju bara lunchfrågan som återstår. Kesoplättar kanske? Eller ett hopplock av en salig blandning från kyl och frys. Brukar ofta bli så här hemma. Och så en miljon apelsiner på det. Hej C-vitaminboost och hej då tråkiga förkylning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0