Blöt löpning

Sådär. Medan mina ägg kokar kan jag stolt meddela att det blev en löptur, en kall och blöt sådan på nio kilometer. Det var lite fram och tillbaka innan vi väl kom iväg. Men känslan efteråt slår ju allting! Jag invigde en ny jacka från Reebok som visst var lite tight på överkroppen. Men äh, det gick ju finfint att springa trots allt. Jag hade lite känningar i höger benhinna i början och lite håll efter ungefär fem-sex kilometer. Men skam den som ger sig.


Jag är ju egentligen mer blå av mig. Men vem vill inte lysa upp denna dag?

Nu ska jag skala ägg och äta middag. Sedan blir det varm dusch för att tina upp min stela kropp, lite jobb och film. Tjing!



Kommentarer
Postat av: Elin

Snedbelastning kan det faktiskt vara en fråga om och med tanke på att kroppen kändes piggare efteråt borde ju vara ett gott tecken :)

Förresten, har funderat fram och tillbaka om lag till Topploppet, vad tror du om att du och jag drar ihop ett gemensamt? Är vi två i alla fall :)

2011-05-04 @ 13:40:14
URL: http://elinsvra.wordpress.com
Postat av: sanna

Hej kan inte du ge något tips på hur man tränar magen platt snabbt och innerlåren :)?

KRAM

2011-05-11 @ 13:22:56
URL: http://socosy.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar till Sanna:



Hej där!



Angående din fråga om att få en platt mage. Kroppen kan ju tyvärr inte punktförbränna. Men mina tips för att forma magen är att blanda styrkeövningar med förbränningsträning. Exempelvis vanliga situps varvat med snabba promenader och/eller löpning. Plankan är en toppenövning för hela coren och ryggen. Använd gärna en pilatesboll för att aktivera massa småmuskler i kroppen!



Innanlåren tränar du bra om du sätter en liten boll mellan knäna och trycker ihop bollen alternativs låter en kompis stå mellan knäna och pressa utåt samtidigt som du pressar inåt. Då kommer du känna insidan på låren!

2011-05-19 @ 18:36:11
URL: http://faw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0