Löparknä

Efter mitt besök hos naprapaten kan det konstateras att jag drabbats av löparknä. Nejnejnej! Det är ju jag och löpningen. Den är min vän när det är mycket att tänka på. Den håller mig i handen när det regnar. Löpningen och jag har mål uppsatta tillsammans. Och nu måste jag svika den.

Men. Jag ska inte göra något dumdristigt nu. Jag ska vila. Jag ska stretcha. Jag ska värna om mina kära ben och ge dem all kärlek jag kan (och lite till). Och jag ska börja lugnt och lyssna på naprapaten. Och på kroppen. Men jag måste erkänna att det kommer bli jobbigt. Men jag får köra på med det som inte ger smärta. Kanske spinning, styrketräning eller bodypump? Jag får känna efter helt enkelt.


De har varit med om mycket. Men nu blir det vila. Hur länge då?

Nu ska jag göra en sista check på morgondagens nya spinningpass och bränna ner den. Sedan blir det att kolla hockey, film och köra över mina dumma känslor med en sockerchock. En helt okej fredag ändå.

Kram!



Kommentarer
Postat av: Jenna

så trist för ditt knä tjejen! nu måste du verkligen låta det vila. Vilken tur att du är spinninginstruktör och inte något hopp&studspass!

Kram!

2011-05-09 @ 09:17:19
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0