Dålig löpdag

Jag var tokladdad för löpning, men det var tydligen inte min högra benhinna (?) som krånglade igen. Jag sprang två uppvärmningsminuter och sedan tio minuters löpskolning och uppmjukning av mitt smalben. Sedan hoppade jag upp på bandet igen för lite snabblöpning. Men jag gav upp strax efter 17 minuter. Då var jag både less på löpningen och kände mig färdig med bandet för idag.

Istället gav jag mig på ryggstyrka. Fyra övningar, sammanlagt 10 tunga set. Latsdrag, roddrag, roddmaskin och ryggresningar blev resultatet. Sedan linkade jag in till duschen och intalade mig själv att jag var nöjd trots allt. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och på lördag är det långpass igen.

Efter gymmet käkade jag ärtsoppa som efterföljdes av pannkakor med grädde och sylt. Efter det fanns energi, minst sagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0