Onsdag

Vilken morgon. Jag är sjukt stressad till bussen och ser en orm, en ORM. Det fick min puls att stiga ett antal slag. Lagom när jag nästan är framme vid bussen inser jag att jag tappat SL-kortet. Kul, tänker jag och börjar knata tillbaka och inser tillslut att jag måste gå förbi ormen en gång till. Där, sådär alldeles för nära ormen ligger mitt busskort. Jaha, jag plockar det och springer tillbaka till bussen som jag såklart missar. Jag tappar busskortet igen samtidigt som en spindel försöker bygga bo vid mina ben. Jag börjar gå till en annan buss. Och inser att jag aldrig plockade upp busskortet igen. Vad tusan?! Jag går tillbaka, plockar upp det där kortet en andra gång och börjar knata igen. Jösses alltså!

Annars är det fint. Igår hade vi kalas på jobbet hela dagen. Först wallenbergare på Edsbacka bistro och sedan bubbel och tårta till fika. Efter det drog hag iväg och körde premiären för TdF-cykel på Sats Medis och det gick över förväntan. Nu ska vissa delar finslipas och så kör jag igen imorgon.

Idag blir det min lunchpump i Kista och sedan ska jag träffa en vän. Och så ska jag jobba såklart! Happy day!

Nu ligger det tryggt och säkert (hoppas jag?) i min väska

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0