Turdag med tunga ben

Idag satt jag på kontoret fram till lunch. Sedan drog jag hemåt, hämtade datorsladden och löparkläder hemma, cyklade förbi sushin och inhandlade en mellansushi och slog mig ner hos päronen för att superjobba. När jag kom hem (till päronen alltså) efter en svängig tur på hojen var sushin i en salig röra. Men det var lika gott för det.
 
Rörigt men gott
 
Efter en lång stund framför datorn drog jag ut på en löprunda. Med tunga ben trampade jag igång med uppvärmning. Sedan blev det backintervaller. Tio rundor uppför och naturligt även tio rundor neråt. Benen var som cement, men jag följde planen. Sedan blev det jogg hem. Men farten var mer som någon slags promenad. Och när jag kom hem var benen om möjligt ännu tyngre. Jösses. Summa kardemumma blev det cirka 8,5 kilometer. Och visst tusan var jag nöjd med dagens prestation.
 
Turdagen då? Jo ni, det blev vinst på Triss idag. Gissa hur mycket..? Ett hundra riksdaler. Det ni!
 
Efter god mat och en sväng till tippen och efter det ännu mer jobb ska jag nu rulla hemåt för att spana fotbollen. Trött i skallen och trött i kroppen. Hem till ett kvällsmål och en dusch. Fint så. Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0