Body pump

I morse var vi på BVC för vägning och mätning av lillsessan. Hon växer som hon ska vilket är ett bevis på att amningen fungerar till fullo. Skönt tycker morsan. Efter det drog lilla familjen iväg till fiket vid Pungpinan där vi nästan blivit stammisar nu. Efter lunch och fika kände jag mig stark och drog iväg till Sats Globen för en timmes Body pump.
 
Länge sedan sist. Den 14 mars för att vara exakt. Ooh, tiden går fort!
 
 
Lite lättare vikter än vanligt och dubbelt fokus på tekniken istället
 

Vad säger vi om min insats då? Jag körde med lätta vikter jag visste jag skulle klara av. Så här i början är det tekniken som är i fokus samt att hitta tillbaka till rörelserna igen. Jag trodde jag skulle klara av benlåtarna lätt som en plätt och resten, framförallt axlarna, trodde jag skulle bli en smärre pina. Och jag kan tala om att det var precis tvärtom. Knäböjen var extremt jobbiga och jag kom aldrig riktigt in i låten. Dessutom fick jag ganska ont i vänsterknät. När vi kom till utfallslåten gjorde knäböjen riktigt ont och vid utfallen skakade jag i benen så pass att tekniken blev lidande. Inte bra alls. Men bortsett från det samt att jag inte orkade med armhävningarna eller dipsen kändes passet rätt smärtfritt och jag har aldrig svettats så lite. Vad tusan?! På söndag kör jag ett rejs till och hoppas att knät är med på noterna igen. Annars blir det till att kontakta naprapaten igen för att vara på den säkra sidan. Men summan av kardemumman är i alla fall att det var skönt och härligt att vara tillbaka i gruppträniingssalen!
 
Nu ska jag försöka få mitt bångstyriga lillkid att sussa så man får andas lite. Imorgon ser vi fram emot att träffa Lisa och hennes lilla stjärna. Puss!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Grymt jobbat! Hojta till nästa gång så kan jag haka på. Kram!

Svar: Tack! På söndag, Medis kl 17 (tror jag)? Kram!
Emma Jordell

2013-08-01 @ 23:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0