Spinning, löpning och 30-20-10

Igår instruerade jag en spinning jag tagit på mig på höstschemat på granngymmet. 45 minuters glädje på cykeln. Snart är det dags att fnurla på ett nytt cykelpass och således hitta tillbaka till gamla instruktörsrutiner. Det känns tryggt.
 
Idag drog jag med mig min finaste L och våra småknoddar och fick till lite löpning på löpbandet samt en 30-20-10 på Sats Farsta. Samt premiär på MiniSats. Grymt koncept ju! Löpningen bestod av en kilometers löpning, en kilometers gång och en kilometers löpning igen. Sedan var jag trött och svettig till tusen. Detta är det mesta jag sprungit på.. Ja, väldigt länge. Och det kändes? Underbart! Jag är dock restriktiv med löpningen och vet att man gärna bör vänta ganska många månader efter en förlossning för att hormonet relaxin som bland annat mjukar upp bäckenet ska ha gått ur kroppen. Men jag kunde bara inte låta bli. Och skynda långsamt kan jag ju göra. Nu ska vi se hur min höft mår imorgon. Om den känns okej ska jag försöka ge mig på en Body Pump.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0