Ugnspannkaka

Jag har varit sugen på pannkakor i några dagar nu. Så till lunch idag blev det ärtsoppa och pannkakor torsdagen till ära. Och varför inte gå all in när man ändå är igång? Nu har jag gjort en stor sats ugnspannkaka
 
Ingredienser (cirka åtta portioner)
6 dl vetemjöl
1 tsk salt
10 dl mjölk
4 ägg
1 tsk bakpulver
Smör till ugnsformen
 
Vispa ihop alla ingredienser, smöra ugnsformen, häll i smeten och sätt in i ugnen på 225° i cirka 20-25 minuter eller tills du tycker att den fått fin gyllenbrun färg.
 
Stooor pannkaka
 
Pankis, Keso, tinade jordgubbar och paprika
 
 
Nu ska jag försöka sätta mig in Försäkringskassans regler om föräldrapenning. Ett något krångligt system har jag hört.. Men man måste börja någonstans och då kanske några saker klarnar. Det återstår att se.
 
Trevlig kväll! ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Man ska titta på könskörteln om den syns. Pekar den rakt fram ska det vara en tjej och pekar den lite uppåt en kille :)

2013-01-17 @ 22:12:50
URL: http://Http://enlitengroda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0