Korv i ugn

Tränigsvärken från hell är och hälsar på. Jag har framförallt ont i framsida lår. Men som vanligt är det ju en fantastisk känsla. Då känner man att man gjort något, även om gårdagens träning inte var varken lång eller högintensiv. Men det är det mesta jag rört mig på två och en halv månad. Gårdagens middag blev falukorv i ugn med senap, tomat och olivolja. Potatis och grönsaker till och det blev en helt okej middag.
 
 
 
Jag tog min falukorv, skar i den, ploppade i tomatskivor (på halva korven, min karl är inget fan av det) och ringlade över senap och olivolja. Sedn in i ugnen, 200° i ca 30-35 minuter. Klart! Nu har jag precis varit ute på en snabb promenad med lite inslag av löpning. Endorfinpåslaget är därmed aktiverat. Men mer om det senare. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0