Fazer Blogger Bootcamp 2013

Gårdagens FBBC var ju grymt på alla sätt och vis. Klockan 07.30 var det insläpp på Sats Hötorget. Första passet jag valt var Self Myo Facial Release med Casall Trainer Team. Vi fick rulla på en foamroller mot olika delar av kroppen för att lösa spänningar, muskelknutor och bli mer rörliga.  Det var en skönond känsla. Men visst funkar foamrollern. Den var en stor del i mitt tillfrisknande från mitt löparknä.
 
Tuffa träningsvilliga på foamrollern
 
 
Sedan var det dax att slåss lite på Fighting spirit med Helena Falk. Dock kändes det inte riktig somt rätt forum för mig och magen så jag agerade mest kameraman och peppkvinna.
 
 Ebba in action. Heja!
 
Sedan körde vi lite mingel, påfylllning av föda och det obligatoriska gruppfotot på alla deltagare och arrangörer. Och jag testade mina skills på en u-shape balansbräda. Balansen har väl sett bättre dagar och jag hade inte direkt någon kontakt med varken min inre core eller mina yttre magmuskler. Men det är i och för sig inte så konstigt i mitt lilla runda skick just nu.
 
Koncentration krävdes, minst sagt. Inga knäböj på balansbrädan denna dag
 
 
Passet innan lunch och de två efterföljande efter lunch var i föreläsningsform. Den första med Fazer, #bästakäket, där det pratades näringsämnen, metabola syndromet, GI, glykemisk profil och en massa annat spännande. Efter detta smakade det bra med laxlunch lagad av Fazers kock, årets kock 2011, Tomas Diederichsen. Efter lunch var det Lofsan som stod för snacket, Hur kan du skapa en stor och uppskattad blogg? En bra föreläsning med en kvinna som man märker är driven och har sina tydliga mål. Inspirerande. Sedan var det Terese Alvén och Sofia Bursjöö som pratade om temat Viktigt! -personliga ord om hälsa och hälsoförebilder som handlade om deras olika resor som har resulterat i ett nu balanserat liv som träningsförebilder.
 
Dagens avslutades med Bon Aquapasset - Global Yoga Power med Martina Lennartsson. Att mina yogapositioner inte alls liknade kon, kobran eller hunden låter vi vara osagda. Men det var skönt att komma in i yogaanding och få komma ner i varv lite. Efter dagens sista pass var det dusch och piff på schemat innan alla trötta endorfinhöga landade på Finlandshuset för middag, även den tillagad av Diederichsen. Gott som tusan var det. Efter prisutdelning, där jag lyckades knipa priset som Dagens tuffing, kändes det lägligt att gå hem. Sängen lockade riktigt mycket. Jag tog mitt pick och pack och fick beställa dejt vid bussen för att orka konka hem goodiebag plust vinst.
 
Middag..mmm
 
Tack till Sofia, Mela och Terese för ett väl genomfört arragemang!
 
Min vinst. Och jag hade inte en enda av böckerna innan. Score!
 
 
Detta inlägg har tagit mig ungefär tre timmar at författa. Det verkar som att både bredband, dator och jag är trötta idag. Om du orkat läsa hit får du säga hej hej i kommentarerna så ag vet vem du är. Tack för igår alla inblandade! Nu blir det avokadorulle och städning.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Superkul att få läsa om gårdagen och ännu roligare att få träffa dig :) Jag längtar redan till nästa år och jag ser fram emot att ses långt innan dess ;)

(bloggen är "under uppbyggnad". Du är den första som får adressen så nu måste jag ju skriva lite också, haha)

Kram

Svar: Detsamma! Sjukt kul att få träffa dig och sjukt kul att få läsa din blogg :)
Ja, nu jäklar måste du skirva, annars kommer jag och höjer pekfingret!

Vi ses snart hoppas jag! Kram!
Emma Jordell

2013-03-17 @ 19:21:56
URL: http://lopningochjag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0