Korvstroganoff

Haha, jag hann inte med något spaaktigt idag. Jag slumrade till framför Efter tio och sedan satt jag i telefonkö en stund och beslutade mig för att duscha under tiden. Självklart kommer jag fram lagom när jag löddrat in håret med schampoo. Men det gick ju det också. Sedan drog jag in till stan och mötte mamma. Och det var ju tusan vår ute idag! Jag har inhandlat både bäddset till bebbe och stödstrumpor till mig. Och så tog vi en fika med pratstund på Hurtigs konditori.
 
Väl hemma igen lyckades jag både sortera papper och åstadkomma middag. Dock inte samtidigt.
 
 
Korvstroganoff, 4 pers
300-400 gram korv av något slag
2 gula lökar
margarin/smör/olja att steka i
2-3 msk tomatpuré
2 dl mjölk eller grädde
Ketchup
Salt
Peppar
 
1. Stek lök och korv i margarinet/smöret/oljan
2. Tillsätt tomatpuré och mjölken/grädden
3. Smaksätt med ketchup, salt och peppar. Voilá!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0