Inner warrior och Crossfit

Efter Kronbergs pass blev det ett Inner warrior-pass med Oscar Jöback. Vi använde bara kroppen och jag lyckades hitta både en och flera muskler jag inte hållit igång på ett tag. Svettigt och jobbigt!



Oscar Jöback som verkligen sprider värme när han entrar scenen


Efter detta var det Pt-Fias tur att grilla oss. Det började med en rolig uppvärmning där vi sprang i ring och skulle nudda olika kroppsdelar i golvet. Men sedan slutade det roliga med ett olycksfall så resten av passet uteblev. Då tappade man gnistan för en stund. Men när vi sedan satte igång med Crossfit hittade man gnistan igen och då var det dessa övningar som skulle göras så många gånger man hann på 20 minuter: 

5 Burpees
8 armhävningar
10 omvända burpees
12 situps
15 knäböj


Det var jobbigt vill jag lova. Jag märker helt klart att jag borde jobba lite mer med funktionell träning. Kroppen är ju ett redskap i sig. Som måste underhållas.

Nu är det bara en MOJO Flex kvar på schemat innan det är dags att rulla hem igen. Det blir nog soffläge, film och godis ikväll. Med all rätt!


Trött och rödmosig efter Crossfiten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0