Benstyrka

I morse mötte jag upp min PT och det var benstyrkedags. Det var knäböj och det var lårcurl. Det var utfall och det var marklyft. Det var dropset och det var nötande av teknik. Och det var fantastiskt efter min lilla släng av förkylning. Dock sitter det någon form av hosta kvar i lungorna, men det gick fint trots detta. Det hela avslutades med en minicirkel med tre övningar. En form av sido-step up, sidogång med gummiband samt benlyft för magen. Jag gillar detta styrkeupplägg mer än det jag kört hittills. Det är färre övningar och jag kan hålla mig fokuserad och alert på ett annat sätt. Och att börja sin lediga dag med träning måste ju vara det bästa av två världar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0