Fyra sekunder



Jo, det stämmer. Känslan är fabulous efteråt. Speciellt när man kämpar och slår sitt personliga rekord på fem kilometer med hela fyra sekunder på 25.47. Upplägget var ungefär detsamma som förra gången jag körde intervaller. Men idag fuskvilade jag inte.

Uppvärmning 12 minuter, 11,1 km/h
1 min 12 km/h
1 min 13 km/h
1 min 14 km/h
1 min 13 km/h
1 min 12 km/h
11,1 km/h upp till 4 km
Sista kilometern på 12 km/h, med en spurt sista 200 meterna. Pust.


Nu känner jag mig mest som om jag har solat för länge. Ett rött och stramande fejs. Men det ser jag bara som någonting gott. Nu blir det återhämtningsbar on the run, sedan dusch följt av middag, snacks och Mello med vänner!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0