LEGSolution och FLX

Idag testade jag två, för mig, nya klasser på Sats. Först var det LEGSolution och efter det FLX. Det första passet började med lite rörlighetsträning och sedan var det styrke-och spänstövningar som jobbades i intervaller med vila emellan. Det var enbensknäböj, spänstutfall framåt, utfall/knäböj med hopp, höftlyft och massa andra övningar. Och min åsikt om passet blir nog bättre om jag ger det ett par gånger. Enbensknäböj är svåra som de är, har jag tagit mig ner orkar jag inte upp, och det är dessutom en jäkla belastning på knät. Men den ska jag öva på och bygga upp styrkan i. Om jag ger passet några gånger kommer jag nog tycka det är grymt, när man lär sig hur det är uppbyggt och kommer in i det. Lite som Grit Strenght var i början. 

FLX-passet var som en halvtimmes stretch. Och det är ju bra om man inte får till stretch annars. Men jag lägger nog hellre allt fokus på LEGSolution nästa vecka och försöker istället lägga till lite yoga när tid ges. Eller stretchar lite extra själv bara. I alla fall på lunchen.



Lite stretch och press och vila




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0