Fredagsintervaller



Yes! Jag har kört löpintervaller på bandet. När jag var hos kiripraktorn i veckan frågade jag lite snällt om han trodde jag kunde öka tempot lite i min löpning. Med grönt ljus har jag varit sugen på intervaller sedan dess. Och idag var det dags. Jag visste inte alls hur kroppen skulle svara efter veckor utan längre löpning och intervaller. Men jag bestämde mig för 200-metersintervaller. Enkelt och inte för långt. Efter två kilometers uppvärmning (10,3 km/h) blev det 10x200 meter (16 km/h) med lugn gåvila emellan. Och jag tror till och med jag hade pallat ett högre tempo. Efter det sprang jag en nedvarvningskilometer (10,3 km/h) för att sedan göra bäckenrehab och rulla på foamrollern. Och nu är jag en av de gladaste på planeten. Heja kroppen säger jag och åker hem och äter middag och glass. 


Efter fem respektive sex kilometer


Gladast och rödast på planeten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0