Morgonintervaller

Phew, i morse sprang jag några svettiga och tunga intervaller utomhus. Det blev 6x500 meter med två kilometers uppvärmning och två kilometers nedvarvning. Jag är ju ingen älskare av löpning direkt på morgonen. Jag vill gärna låta kroppen vakna under ett par timmar och fylla på med en rejäl frukost. Men när det är så nedrans varmt går det knappt att springa på dagen så jag fick bita ihop och ta det på morgonen. Klockan åtta sprang jag iväg och det var varmt redan då. Och det tar en stund innan kroppen vaknar. Men jag fick till mina intervaller och var några grader lyckligare, hungrigare och varmare när jag kom tillbaka efter 7,8 kilometer. Nu är jag väldigt glad att jag tog tag i intervallerna och fick dem gjorda. Efter det har vi ätit superfrukost, plaskat i plastpoolen, ätit lunch, varit nere vid badet och käkat godis. Nu vilar vi innan middagen.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0