Tacopaj med spenat

Jag har ju en variant av tacopaj jag oftast gör. Igår freestylade jag ihop en variant av den. Jag tycker ibland det är svårt att få i sig tillräckligt med grönsaker. Att mecka med en sallad blir inte alltid av. Då brukar jag istället slänga i det gröna i maten. 


Ingredienser
Pajdegen
125 g smör
3 dl vetemjöl
2-3 msk vatten

Innehållet
400 g köttfärs
200 g fryst hackad spenat
1 påse tacokrydda
1,5 dl vatten
2 dl créme fraîche paprika & chili
Ost

Gör så här
1. Gör pajdegen och tryck ut den i en form. Nagga botten och förgrädda den på 225 grader i cirka tio minuter.
2. Stek köttfärsen, tillsätt spenaten, tacokryddan och vatten och låt det koka ihop.
3. Lägg köttblandningen i pajskalet, häll över créme fraîchen och hyvla över lite ost.
4. In i ugnen tills osten smält, cirka en kvart. Klart!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0