Middag

Jag gjorde en god kycklingrätt igår som var klar på nolltid. Jag fick tipset från min kollega och sedan freestylade jag till det lite och fick fram ett bra resultat.

Ingredienser
1 kg kycklingfilé
1 msk soja
1 msk honung
stor vitlöksklyfta (eller kanske två?!)
Saften från en apelsin
Sparris
Chilikrydda

Gör så här
1. Skär upp kycklingfilén i lagom stora bitar och stek den i lite olja/smör.
2. Blanda ihop soja, honung, pressad vitlök och apelsinsaft och häll det över den nästan färdiga kycklingen.
3. Skär sparrisen och tillsätt den.
4. Krydda med chili eller annan krydda
5. Servera till valfritt tillbehör. Klart!


Kyckling och ris - bra kombo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0