Långlöp

Holy makaroni. Idag var jag ute och sprang. Halsen kändes hur bra som helst och jag var pigg som en nötkärna. Istället för att vara på Söder och härja sprang jag åt andra hållet och kom till Kärrtorps IP och sprang spåret som finns där. Det blev tre varv (á 2,5 km) och det var nog mina tre jobbigaste varv någonsin! Och backarna blev värre och värre för varje varv. Det var varmt, jag var törstig och det var riktigt kämpigt mot slutet. Totalt blev det tolv kilometer. Men det fick jag kämpa mig till och jag var så förbaskat nedrans nöjd efteråt. Tiden stannade på 1.12, skitunderbart! Dock fick jag väldigt ont i knä/höft på ena sidan när jag stannade. Det höll i sig i tio minuter och sedan var jag mig själv igen.









Dagen blir så mycket bättre när man startar med någon fysisk aktivitet. Speciellt när man får kriga lite för den. Eller i den. Efter min löptur har vi hängt hos svärpäronen och blivit bortskämda. Och nu är det hockey!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0