Löpning med nytt PB

Beat yesterday, today


Idag fick jag till ett löppass, mitt i matlagningen och innan karln skulle iväg på hockey. Det betydde ju att jag var tvungen att springa snabbt. Efter kiropraktorns varning har jag varit lite restriktiv med löpningen, men idag ländes det som att det var dags. Jag kutade på med snabbt tempo i början och det kändes riktigt bra! Och det fortsatte att kännas bra mest hela tiden. Efter fyra kilometer var det dock en del motvind, men med viljan gick det också.  När jag var hemma hade jag sprungit fem kilometer på 24.44! Mitt mål har ju länge varit att springa under 25 minuter utomhus och hey, nu är jag där! Nästa mål får bli att springa under 24 minuter. Men först ska jag njuta av att ha uppnått mitt mål och ha genomfört ett skönt och lätt illamående träningspass.





Skön känsla efteråt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0