Intervaller

Veckans första träningspass blev intervaller på Gran Canaria. Det var som sagt varmt idag och jag försökte komma undan träning så långt det gick. Men tillslut masade jag mig iväg till gymmet för löpbandsintervaller. Tack och lov för AC:n i gymmet även om jag inte kände av den så mycket efter ett tag. Den blev mina 200-metersintervaller idag och jisses vad jobbiga de var, jag kände mig helt ur form.

Uppvärmning 1 km, 10,3 km/h
Intervaller 10x200 meter, 15,1 km/h med 100 meters lååångsam gåvila emellan
1 km jogg, 10,1 km/h
Totalt 5 km, 33.50

En av anledningarna till min tillfälliga (?) formsvacka kan vara att löpbandet var annorlunda mot det jag är van vid. Det hoppade snabbt upp i tempo vilket gjorde att intervallerna kändes längre. Eller så har maten gjort mig lite dåsig. Eller värmen. Eller så var det bara en av de där dagarna när allt inte klaffar. Men med mycket vilja gjorde jag det, och det klappar jag mig själv på axeln för. Det ÄR ju härligt efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0