Kräkintervaller

Idag har vi tagit oss hem från landet. När sambon kom hem från jobbet gick jag till Sats och köttade intervaller. Och idag var de inte nådiga. I vanliga fall är de kräkintervaller. Men idag var det snudd på att jag inte klarade av dem, kräktes och tuppade av. Samtidigt. Förmodligen det tuffaste på länge, kanske någonsin. Det tog ett tag att hämta sig och MammaMage-övningarna har aldrig varit så mentalt jobbiga som idag. Pust. Senast jag körde mina tvåhundringar var nästan en månad sedan och då försökte jag mig på ett högre tempo. Då tänkte jag att jag måste fixa samma tempo idag. Men tji fick jag, så jag körde två stycken på 16,1 km/h sedan fick det bli 15,1 km/h för hela slanten. Och helskotta vad jobbigt det var!!

Uppvärmning 1 km (10,3 km/h)
Intervaller 10x200 meter (två stycken på 16,1 km/h, resten på 15,1 km/h) med 100 meters gåvila emellan.
Totalt 5 km, 30.31
5 minuters nedvarvningsgång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0