Trötta ben

Idag drog hela familjen till gymmet. Jag hade ju fortfarande träningsvärk från mitt expressbenpass i förrgår och visste inte vad jag kände för att göra. Då faller beslutet ofta på löpbandsintervaller. Så även idag. Men mina ben var helt slutkörda efter ungefär halva passet. Och efter sju intervaller var jag tvungen att kliva av bandet och prata med benen. Det var det eller att ge upp, och det var ju inte ett alternativ. Det var väl en blandning av extrem trötthet från det där benpasset (framförallt utfallen, pust) samt att jag ökade hastigheten på varannan intervall från 15 till 16 km/h. Men jag gjorde det, till slut! Men nästa gång tar jag alla i ett svep utan någon fuskvila.

Uppvärmning 1 km (10,1 km/h)
7x200 meter (varannan 16,1 km/h och varannan 15,1 km/h)
Vila (pausade löpbandet)
3x200 meter (varannan 16,1 km/h och varannan 15,1 km/h)
Löpning 1 km (10,1 km/h)
Totalt 5 km, 30.26

Och nu ska jag och mina ben gå och sova tror jag. En tidig kväll var länge sedan jag gav denna kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0